Teknologia albisteak
39

'Chic'

Erabiltzailearen aurpegia
2012-11-20 : 11:31

Imanol Galfarsorok, soziologoa omen baita à ses heures, tribu berri bat harrapatu du euskal gizartean: sasi-erradikal hiper-euskaltzale chic-ak. Ez da lehendabiziko aldia. Lehenago, neopurista txatxien taldea zuen seinalatua, bai eta literato euskaltzale ekidistante distantzia-ironikodunena ere (partzuer naiz azken bietan, baina badakizue nolakoa den Euskal Herria: bi indio, hiru tribu). (...) Kontua ez baita izanen zertan mintzatzen garen, norekin juntatzen garen baizik. A chic attitude, if ever there was one.

Guztia irakurri (paperekoa.berria.info) »»

Txioak (29) | 10 Erantzun

Erantzunak

2012-11-20 : 16:58
2012-11-20 : 17:34

Hau bai dela chic-a!! http://twitpic.com/bew3wo

2012-11-20 : 18:53

Imanol Galfarsorok tuit sorta batekin erantzun dio gaur arratsaldean Santi Leoneren artikuluari. Emandako ordenan jarrita, horrela irakur daitezke:


11 txio contra @ororostorm ek @berria n ta ez twitterren comne il l'aurait fallu esandakoari

Twitterreko zurrumurruak hain atsegin bazaizkio @berria k paperean argitaratu beharko ditu txio hauek daudenetan #ErantzunEskubidea

Balizko pedigri pluralista mimatzeko edo @berria ren eskubidea da zer eta #TheChicClique monolitiko 1en pitokeria ahluez baliatzea

Santi Leoné @ororostorm ek estimatzen du @berria k maileguan eman dildotxoa. #ArimaEder ren lez adarra & kanpaia jotzen gozatzen du

Hala sasi-erradikal nola hiper-euskaltzale, zein da euskal #litterati #ArimaEder kritikoen mina? Da #àladernière ez egotea #merde

Euskal #litterati #ArimaEder subordinatuaren gozatu nagusia are da galtzailearen narzisismoan #plistiplasta #plistiplasta ibiltzea

Sasi-erradikalak ez daki #fidelitatea eta #diziplina zer diren. Kritikoa da! Baita hererodoxoa ere! Transbertsala da! #tararitarara

Hiper-euskaltzaleak gizarteko trauma erreal batekin jolasten du eta #TxantaiaEmozionala z baliatzen da #baihorixe #horiholada

#batekdaki baina #ustedut @igalfarsoro ren superegoa jakinaren gainean dagoela: errealitatea eta fantasiaren arteko muga lausoa da

Hortaz #SuperEgoInjunction 1/ sasi-erradikalari agintzen dio: #independentzia eta #sozialismoa #ebentoa kondiziorik gabe besarkatu!

Ta #SuperEgoInjunction 2/hiper-euskaltzaleari dio: baztertu anti-kolonialismo primarioa eta teoria post/de-kolonialaz barrenblaitu!

#Tururu esaten duzu(e)la? Ederto, baina badakizu(e) zer? Adarra jotera amatxori eta jarraitu gozatzen infantilismo negartiaren... #SinToMa

2012-11-21 : 10:23

Santi Leonék ere erantzun die Galfarsororen erantzunei Twitterren. Emandako ordenan jarrita, honela irakur daitezke:


Twitterren errandakoari soilik Twitterren erantzuten ahal zaiolakoa #zarranzkeria da #horiholada @berria

There's no such a thing as #TheChicClique; nire izenean mintzatzen naiz #alealeLeFreakSoChic @berria

Kritikoa, heterodoxa, transbertsala, narzisista, infantila. Beharrik ez didazun liberala deitu #alealeLeFreakSoChic

Bai, jostetazalea naiz, eta, nire idazle kutun bat bezala, masturbazioaren aldekoa #baihorixe #horiholada

EEHa (Ebentoaren Egun Handia) ailegatu bitartean, nire kontraerranak adierazi eta, egoki joz gero, greba egiten segituko dut 1/

eta okerreko erabakiak (baita ezker abertzalearenak ere) kritikatzen jarraituko dut

Dei nazazu infantila, baina josteta gauza seriosa da #horiholada

2012-11-22 : 11:38

Batzuok ikusten genuen Galfarsoro hauspotzen ibilitako beste batzuek disgusturen bat eraman behar zutela goiz zein berandu, izan ere beti gertatzen da arrazoiaz jabetuta daudenekin: euskaldunok arrazoia daukagu; herri konkistatua garenez gero edozein erantzun ematen ahal diogu etsaiari eta inork ezin digu etika lekziorik eman, are gutxiago konkistatzaileak -Azurmendiren filosofiak ere ez nau sekula eraman askoz haratago- eta printzipio hau barrutik kritikatzen ari dena subordinatu bat besterik ez da.

Ez da zaila ulertzeko, oso erraza baizik: pentsamendu gogorra esaten ahal zaio, subordinatuon pentsamenduari ahula esaten ahal zaion moduan.

Ba oso ondo, segi dezala hipotesi komunistaren plausibilidadeaz teorizatzen eta besteon gainetik moralki sentitzen, ni ez bainau inolaz ere molestatzen.

Baina hara non arrazoi zatia eman nahiko nioke, edo gutxienez zubigintzarako adreiluren bat ezarri, ondorengo aforismo honetan oinarritua, hau bai badelako nire rolloa:

"Hiper-euskaltzaleak gizarteko trauma erreal batekin jolasten du eta txantaia emozionalaz baliatzen da"

Bai horixe: trauma erreala da hizkuntzaz behar bezala ez jabetzea hain zuzen -nire rolloa- trauma estetikoa delako eta ez horrenbeste identitarioa, adibidez Arnaldoren liburua idatzi dutenentzat.

Bueno, ba sentitzen dut, baina neu bat nator Galfarsorok ohartarazten gaituen txantaia emozionalaren arriskuaz. Nire ustez Euskal Herria post-euskaldunean hizkuntzaz behar bezala ez jabetzea "batez ere" trauma estetikoa delako eta "ez horrenbeste" trauma identitarioa. Halere norberak neur ditzala trauma bakoitzaren dosiak bere baitan, ez baita gauza bera euskaldun ez osotua Oñatin izatea -trauma estetiko ikaragarria, nahiz trauma identitario inexistentea- ala Barakaldon -trauma estetiko oso txikia, nahiz trauma identitario plausiblea-.

Horregatik euskara salbatzeko "gure identitatea" jorratu behar dugula entzuten dudan gehienetan Formación del Espíritu Nacional hura datorkit gogora, pentsamendu gogorra defendatzen dutenei begira Woytilarekin akordatzen naizen bezala.

2012-11-22 : 13:26

Etxegoienen ekarpena, hausnartzeko modukoa, ohi bezala. Irtenbide posibleak zein zailak diren sumatzeko behintzat balio du: ez dago soluzio sinplerik. Eta ortodoxiaren arriskuak zein latzak diren gogorarazteko, bide batez esanda. Eskerrik asko.

2012-11-22 : 14:16

Bai, Ibanek dioen moduan, hausnartzeko modukoa da Etxegoienen ekarpena. Are gehiago, zinez eskertzekoa ekarpen ulergarria izatea. Eta bai, traumari dagokionez, ni ere ados nago Etxegoienekin (eta Galfarsororekin). Nik ere egunero bizitzen baitut trauma hori. Baina Etxegoienen beraren zutabe bat ekarriko nuke gogora: ETAk su-eten bat (Lizarra-Garazira eraman zuena? Ez naiz oroitzen) egin zuenean, ETB2n izan zuen horren berri Etxegoienek; ETB1 piztu, eta hona Ferminen komentarioa: "Biki Bikingoa, lagunok". Nonbait, albiste hura euskaraz ere jasotzea espero zuen. Arnaldorena, nire ustez, ez da kontu identitarioa, ez nabil (tira, uste dut ez nabilela) Formación del Espíritu Nacional bultzatu nahian. Baina euskalduna naizen aldetik, batzuetan, batzuek euskarari tratu hobea ematea espero izaten dut. Eta ez, ez dago soluzio sinplerik, baina unean uneko soluzioak kritikatzea zilegi da, nire ustez, eta horrek ez nau "hipereuskaltzale" bihurtzen.

2012-11-22 : 15:03

Niri bai, niri apurtxo bat bai molestatzen nau “Ba oso ondo, segi dezala hipotesi komunistaren plausibilidadeaz teorizatzen eta besteon gainetik moralki sentitzen, ni ez bainau inolaz ere molestatzen” esaldiak.

1/ Hipostesi komunistaren ‘plausibilidadeaz’ ibili baino ni neu mezularia naiz, besterik nekez! Ibili, ibili beste asko dabiltza, jende inportantea gainera, eta bai, onartu behar dut ‘euskal-kultur mundu’tik datozen ‘eritzi bigunak’ (eta esan gabe doa ‘humilak’) baino niri bai #daitort #daitort #daitort hipotesi komunistaren etika-politikoa lantzen dabiltzaten filosofo inportante horien lanak askoz ere gehiago interesatzen zaizkit; batez ere, askatasunaren eta justiziaren aldeko gure borroka partikularrari zentzu unibertsala ematen dioten mezuak direlako.

2/ Gauza bat ez dizut onartuko, baina, eta da nire posizio morala besteon gainetik kokatzen dudalako salaketa. Hemen azken 30 urteotan posizio moral goiduna hartu dutenak ondo asko dakigu zeintzuk izan diren, gu moduko besteok bicho eta alimañen posizioa betetzera behartu gaituzten bitartean. Beste gauza bat da, hipotesi komunistaren harira sortzen den edo lantzen den etikarekin ohiko ‘giza-eskubide’ edo ‘demokrazia’ren diskurtsoak kili-kolo ezartzeko bideak irekitzen direla. Hal ere, ez da nire arazoa euskal-kultur munduko heterodoxoen arteko heterodoxoenak orain arte ganorazko desafiorik gabe, ‘frente moralean’ diot, eroso bizi izan badira sinesmen sendorik gabeko egi txikiekin - betiere noski egi txikirik badago demokratismoaren eta giza-eskubideen egi zera baino txikiagoetan oinarrituta.

Dena dela, azkenean lortu dugu eta gaur egun ez gara animaliak jada, hau da, denok gara subjektu moralak, eta hor bai uste dudala, oinarri-oinarrrian zure esaldia aitxakia dela eztabaida etikoa ekiditeko.

with love
http://simongros.com/text/books/alain-badiou/english/

Disclaimer: this is a bit of theatre, a performance where a very angry man plays the part of a stoic philosopher so Beautiful Souls remain calm!

2012-11-23 : 01:12

"Gauza bat ez dizut onartuko, baina, eta da nire posizio morala besteon gainetik kokatzen dudalako salaketa."

Ba, kolega, barkatu... baina zein ongi disimulatzen duzun.

2012-11-23 : 02:37

Ze uste dok ba, teatrua hik bakarrik itxen dokela ala? Edozein modutan hi banintz papela kanbixauko nauke: “Don't be so humble - you are not that great.” ― Golda Meir

Erantzun

Sartu